Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

En je ontvangt direct 5 uitgebreide coachingsmails vol tips en trucs om gezonder, fitter en slanker te worden!

Aanmelden!

*We gaan je natuurlijk niet spammen en al je info wordt nergens anders gebruikt.

4 manieren om je vetverbranding gemakkelijk een tandje hoger te zetten!

In dit artikel lees je een aantal quicktips die makkelijk te verwerken zijn in het dagelijks leven maar een significante impact hebben op je gezondheid!

Wil je op de hoogte blijven van al mijn artikelen, tips & trucs? Like dan mijn Facebook pagina hier! 

Meld je onderaan deze pagina aan voor mijn nieuwsbrief en je ontvangt 5 uitgebreide coachingsmails vol met tips en trucs die echt werken!

1. Drink zwarte koffie in de ochtend!
Cafeïne geeft een kleine boost aan je metabolisme en levert bovendien belangrijke antioxidanten! Daarnaast blijkt uit verschillende onderzoeken dat koffie de kans op Alzheimer, Parkinson en diabetes mellitus verkleint.
Koffie van vers gemalen bonen werkt het best! Drink je koffie alleen met melk en suiker? Dan kun je het beter laten staan als het puur om vetverbranding gaat. De verhoging van je metabolisme is niet groot genoeg om de extra melk en suiker te verbranden. Dus alleen zwarte koffie voor het verhogen van de vetverbranding!

2. Verwerk peper in je eten!
Capsaïcine, een verbinding in peper en een veel gebruikt ingrediënt in afslankproducten, verhoogt de verbranding van vet en zorgt ervoor dat spieren minder snel door hun glycogeenvoorraad raken. Capsaïcine vind je voornamelijk in hete (chili)pepers en zijn daardoor makkelijk in je voedingspatroon te verwerken. Een zwarte peper molentje, cayennepeper en chilipoeder zouden dan ook zeker in je keukenkastje moeten staan!

Kruid meerdere maaltijden per dag (stevig) met deze kruiden voor het beste effect. Je kunt deze kruiden op vlees, vis of een omelet doen, maar het is ook lekker op een boterham met kipfilet.
Let wel op! Niet iedere maag is goed bestand tegen hete peper! Begin dus met een klein beetje voordat je meer in je eten verwerkt. Teveel van dit stofje werkt trouwens niet beter. Japanse onderzoekers toonden aan dat meer dan 15mg per kg lichaamsgewicht niet nodig is.

Persoonlijk combineer ik verschillende peperkruiden met kurkuma, nog zo’n kruid dat zo gezond voor je is!

3. Verwerk kaneel in je eten!
Pakistaans/Amerikaans onderzoek naar mensen met diabetes-2 toonden aan dat kaneel de suiker en de cholesterolspiegel omlaag brengt. Er werd onderzoek gedaan naar verschillende hoeveelheden (1,3 en 6 gram) waarbij alle doseringen even goed werkten. Bij mensen die geen diabetes hebben werkt kaneel ook goed. De onderzoekers probeerden het op zichzelf uit en zagen dat ook hun bloedsuikerspiegel lager werd.
In hetzelfde onderzoek toonden ze aan dat kaneel de werking van insuline in de spiercel verbetert. Een lagere bloedsuikerspiegel en een betere opname door spiercellen resulteert in een mindere opname in vetcellen!

Verwerk kaneel in yoghurt, over fruit of in een warme maaltijd! Een halve theelepel (1 gram) is al voldoende voor een gunstig effect! Let op! Kaneel in grote hoeveelheden is giftig. Gebruik er dus niet te veel van! Meer dan 1 gram is volgens het onderzoek niet nodig!

Zwangere vrouwen kunnen volgens het Voedingscentrum beter geen grote hoeveelheden kaneel gebruiken. Grote hoeveelheden kaneel kunnen de hersenen van het ongeboren kind beschadigen.

4. De makkelijkste tip om gewicht te verliezen: geen (fris)drank!
Haal alle (fris)drank uit je voedingspatroon en vervang het met water (of groene thee)!
Onderzoekers van de University of North Carolina at Chapel Hill hebben een groot onderzoek gedaan onder 318 personen met overgewicht die allemaal minstens 2 glazen frisdrank per dag dronken.

Deze personen werden in drie groepen verdeeld die ongeveer even groot waren. De eerste groep verruilde de frisdrank voor water, de tweede voor light-frisdrank. Een controlegroep kreeg intensieve voorlichting. Maandelijks lieten de deelnemers in deze groep zich wegen, ze kregen uitleg over hoe ze labels moesten lezen, over gezond gewicht en het verbruiken van energie door beweging

De proefpersonen in de controlegroep veranderden door de begeleiding hun manier van leven. De controlegroep ging bewuster en gezonder eten, en viel af (1.5% in 6 maanden). De vervanging van frisdrank door water of light-frisdrank resulteerde echter in meer effect. De proefpersonen in beide groepen verloren in 6 maanden 2 tot 3% lichaamsgewicht.

Frisdrank is dusdanig slecht voor je dat je meer afvalt door er mee te stoppen dan bewuster en gezonder te gaan leven! Verwijder ALLE (fris)drank uit je leven en val af!

Let op! Onder (fris)drank valt niet alleen cola, sinas, energydrank en/of alcohol. De meeste zogenaamde “gezonde” dranken bevatten nog meer suiker dan cola! Lees goed op de verpakking wat erin zit. Hieronder vind je een aantal voorbeelden van drankjes met hoge hoeveelheden suiker!

• In een blikje cola zit 40 gram suiker (ca. 8 suikerklontjes)
• In een flesje vitaminewater ( laat mij niet lachen)  zit 33 gram suiker (ca. 6,5 suikerklontjes)
• In een flesje Minute Maid sinaasappelsap zit 48 gram suiker (ca. 9,5 suikerklontjes)
• In een flesje appelsap zit 52 gram suiker (ca. 10,5 suikerklontjes)
• In een zakje Caprice zit 18 gram suiker (ca. . 3,5 suikerklontjes)


Wil jij meer van dit soort krachtige en simpele tips om gezonder te leven? Meld je dan hieronder aan voor mijn nieuwsbrief! Like hier mij Facebookpagina voor Nog meer tips! 

 

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)