Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

En je ontvangt direct 5 uitgebreide coachingsmails vol tips en trucs om gezonder, fitter en slanker te worden!

Aanmelden!

*We gaan je natuurlijk niet spammen en al je info wordt nergens anders gebruikt.

Gezondheid verbeteren tijdens en na de menopauze

Naast de gevoelsmatige en lichamelijke hinder die veel dames ondervinden voor en tijdens de menopauze, zijn er ook veranderingen die invloed hebben op je gezondheid.

Door de verandering in de hormonale huishouding worden veel dames zwaarder tijdens en na de menopauze, wat een negatieve invloed heeft op hun bloedwaarden.

Onderzoek gepubliceerd in de Universa Medicina geeft wellicht wat uitkomst.

12 weken lang werden 62 dames gevolgd, waarvan de helft 4x per week 20 minuten fietste op 60% van hun maximale hartslag.

Uit dit onderzoek bleek dat de bloedwaarden significant beter werden dan in de testgroep. Het gemiddelde LDL-C ( ‘slechte’ cholesterol ) daalde met 30%, terwijl het gemiddelde HDL ( ‘goede’ cholesterol) steeg met 20%. Er is geen verschil in daling van de triglyceriden waargenomen.

Een verbetering van de bloedwaarden geeft een lager risico op hart- en vaatziekten.

Hoewel ik denk dat er betere manieren zijn om te trainen, zouden vrouwen rond, in en na de menopauze er goed aan doen om minimaal 4x per week 20 minuten te trainen op 60% van HF- max.

Ben je nieuwsgierig hoe je deze training kunt optimaliseren en je gezondheid nog meer kan verbeteren? Neem dan hier contact met mij op.

Vond je dit een interessant artikel? Deel het dan onderaan dit artikel of volg mij hier op Facebook.

Wil je altijd als eerste dit soort artikelen, interessante tips en leuke acties ontvangen? Meld je dan hieronder aan voor de nieuwsbrief!

 

Uw naam (verplicht)

Uw e-mail (verplicht)

  

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

achttien − 14 =