Schrijf je in voor mijn nieuwsbrief

En je ontvangt direct 5 uitgebreide coachingsmails vol tips en trucs om gezonder, fitter en slanker te worden!

Aanmelden!

*We gaan je natuurlijk niet spammen en al je info wordt nergens anders gebruikt.

Onzin 1.0 – Hoe maak je de perfecte Instagram “health post”

In dit artikel kun je lezen hoe je de perfecte “Health post” maakt op instagram voor het maximale aantal likes en reacties!

Je moet niet denken dat je zomaar iets op instagram kan zetten! Nee nee, met alle concurrerende like verzamelaars en chronisch overbelaste duimen moet je wel iets speciaals neerzetten wil je online fame behalen!

Sommige Instagrammers hebben die Celebrity status al bereikt. Duizenden volgers en honderden likes! Wow, handtekening iemand?! Hoe doen ze dat toch?

Ingrediënten

Alles staat en valt met de ingrediënten! Natuurlijk zou je “normale” ingrediënten kunnen gebruiken, maar de doorgewinterde Instagrammer ziet de E-nummers direct zitten. Nee, wil je bloggen over Healthfood dan moet je, als je maar ver genoeg inzoomt, het Ekoplaza logo kunnen zien zitten!

De ingrediënten moeten overigens wel “raw” en geïmporteerd zijn, met een biologisch keurmerk. Ook moet het groeien op hoge hoogten, waar alleen de “natives” weten te komen en het traditie getrouw al eeuwen geplukt en geconsumeerd wordt voor grotere vruchtbaarheid. Dat plukken doen ze overigens barefoot, anders zit je weer met EMF – straling dat doorsijpelt in je exotische, nog te drogen vruchten.

Ingrediënten die niet mogen missen in je recept zijn in ieder geval chiazaad, gojibes, hennepzaad en lijnzaad. Wil je nog exotischer gaan, dan kun je ook algenextracten, bijenpollen en macapoeder toevoegen. Deze ingrediënten zijn zo gezond dat er een aura van antioxidanten omheen hangt! En nog belangrijker, hoe gezonder en exotischer het ingrediënt, des te fotogenieker het is!

Uiteraard zitten deze ingrediënten vol met carbs, maar die tellen niet want exotische carbs zijn geen carbs. Dus je moet wel de echte en slechte carbs toevoegen, maar dan wel de gezondere variant. Vroeger had je namelijk carbs waar niemand last van had. Deze carbs halen tijdreizigers op met back to the future en die verkopen healthstores in het hier en nu.
Van deze carbs word je niet dik en ze zien er veel mooier uit op de foto. Deze supercarbs zijn te vinden in de winkel onder de naam Millet, amaranth, boekweit en spelt. Spelt werd 7000 jaar voor Christus al verbouwd. Alles rond die tijd moet je hebben en is veel gezonder en fotogenieker.

Recept

Eigenlijk maakt het niet uit wat je maakt, of in welke hoeveelheden, als je het maar zo neerlegt dat het er mooi uitziet.

Foto

Ah de foto, het belangrijkste moment! Hier heb je naar toe gewerkt! Er ligt nu voor 37,- euro aan ingrediënten in je bordje en dit moment mag niet mislukken. Wil je een goede foto maken dan moet je aan een aantal eisen voldoen.

1: Om de foto nog mooier te maken creëer je een rustige en mooie omgeving die volkomen ‘random’ lijkt, maar dat niet is.
2: Wat je ook doet, maak in ieder geval 50 foto’s.
3: Maak foto’s vanuit zoveel mogelijk verschillende hoeken en afstanden.
4: Inzoomen op de Superfoods is een Must!
5: Selecteer de allerbeste foto en ga daar mee aan de slag.

Ben je klaar met de foto dan moeten daar minstens 3 a 4 filters overheen voordat je hem post. Tenzij je met de #Nofilter wilt werken! Dan mag het alleen in zwart/wit of met 1 filter.
Posten & hashtags
Eindelijk ben je zover, je gaat je foto posten op Instagram. Met zwetende handen en allang over je honger heen, voeg je de foto toe aan Instagram met het belangrijkste voor de boeg.

Als ik online of op mijn vaste locatie in bergwaldglockenspiel hashtag cursussen geef, adviseer ik altijd om te gaan brainstormen over je hashtags voordat je daadwerkelijk begint aan het recept. Na het maken van de perfecte healthfood maaltijd ben je zowel lichamelijk en geestelijk uitgeput en heb je de mentale kracht niet meer om hashtags te verzinnen. Tenzij je wat eet van je gerecht, maar dat duurt te lang. Oh nee wacht het zijn superfoods, dat werkt direct. Maakt niet uit. Kijk maar wat je doet.

Het is in ieder geval belangrijk dat je de belangrijkste hashtags vermeldt zodat je gevonden wordt in de healthscene. Dit houdt in:
• Alle variaties van #Health (instahealth, Fithhealth, #healthhealth#superhealth, etc)
• Alle variaties van #fit (#iamFit, #fitlife, etc)
• Alle variaties van motivatie tags: (#gains, #inspiration, #fitspiration)
• Alle families en clans toevoegen : (#fitfam #fitfamnl #fitdutchies #DMM #fitgirls #fitgirlcode)
• Alle bovengenoemde hashtags vertalen in het Nederlands voor extra bereik
• Vergeet ook niet je bericht te richten aan de healthcelebs! Dit kun je met @ doen.

Als je nog meer likes wilt is het belangrijk dat je praat over je journey. Post foto’s van maaltijden die je hiervoor at. Zoals patat met frikadellen. Voor de meeste Instagrammers is dit heel herkenbaar en liken ze vanuit het gevoel dat jullie elkaar begrijpen, net zoals ik. Alleen ik eet geen patat met frikadellen, maar met kaassouffles en dan wel de mini’s want die zijn lekkerder en daar mag je er meer van!

Wil je echt opvallen, vermeld dan ook de macro’s erbij en hoeveel je er die dag nog mag hebben.

Vergeet vooral deze post niet te liken want net zoals jullie doe ik het daarvoor.

Dit kan op: www.facebook.com/elkedagfitter en www.instagram.com/elkedagfitter.nl

Om je aan te melden voor de cursus ‘online hashtaggen’ kun je me bereiken via het contactformulier.


Wil je op de hoogte blijven van alle artikelen die ik schrijf? Like dan mijn pagina op Facebook.

Dit artikel delen kan hieronder en wordt gewaardeerd!